Monday 25 January 2010

Ceritanyer si berok...

Harinih aku ada citer baru yg nak share....citer lucu...bagi aku rr..kot lak kang korang rasa xlucu la plak..apalah aku nak buat kan....
Cerita dia cenggini..." kak la..ni ada owg dah curik kelapa dah nih..." kata hamba allah A n B yg dah datang umah mak aku ngadu kelapa arwah aweh(nenek aku) kena curik... sesambil p angkot la plak kelapa(barang rampasan la kunun) tu bawak g umah mak... Mak yang masa tu blur2 kutip r jugak kelapa yg di lambakkan tuh masuk dalam garaj...penuh sebonet ko~
Nak jadik citer esok tuh ada lah lagik sowg hamba allah C yang datang umah mak..."Mak cik sebenarnyer kelapa yg semalam tuh kelapa saya...Pak sepolan yg upah saya soh petik kelapa dia" "kelapa tu saya tinggalkan pasal nak carik berok saya yg terlepas"kata si C ni kat mak lagik..."ooo kalo cenggituh amek la balik ni...mak cik pon xtau ada owg anto sini...."kata mak. "berok tu saya baru beli..xdengar cakap sangat lagik...."sambung si C. la yerr kerr....
He he~ sian aku kat Si C nih...cam lebai malang jer da dia...da la berok ilang...kelapa lak dilarikan owg.......
So moral of stowy..jgn berburok sangka kat owg....kita kat ada akal ...bukan cam berook tuh..ni sapa yg malu???? he he~
credit tuk kakak aku...u made my day!

No comments: